Reklamens
Billeder

permanent UNDERVISNINGSFORLØB MED TILHØRENDE FOTOWORKSHOP

Varighed: 3 timer
Pris: 750,- pr. hold
Booking: Tlf. 2094 0580 eller 2753 7092  
Aldersgruppe: 6. – 10. klasse, FGU, SOSU, gymnasier, ungdoms-, erhvervs- og videregående uddannelser
Sprog: Dansk og engelsk

I en forbrugs- og billedkultur er vi allerede fra vores første leveår omgivet af reklamens billeder og påvirkes af deres budskaber. Reklamens billeder låner uhæmmet fra kunstens verden og de store fortællinger. Kom med og opdag kunstens og reklamens krydsfelt, i dette undervisningsforløb, hvor vi med kunstbriller på ser på reklamernes billedsprog. Med udgangspunkt i kendte og ukendte reklamer, taler vi om budskaber, målgrupper og virkemidler. Efter en tur rundt i museet, er eleverne klar til dagens opgave: At udarbejde en kampagne for museet, tilegnet en bestemt målgruppe, der kan ændre denne målgruppes adfærd.

Forløbet er fagunderstøttende til Fælles Mål i dansk, historie, billedkunst og samfundsfag. Således lærer eleverne:

  • At iagttage, beskrive, fortolke og vurdere visuelle udtryk
  • At præsentere egne projekter mundtligt og anvende fagord og -begreber
  • At udvikle større kreativitet og innovation
  • At understøtte og styrke visuelle kompetencer og æstetisk forståelse
  • At benytte visuelle og æstetiske strategier i egne fremstillinger og dermed formidle egne projekter med visuelle udtryk
  • At analysere billeder og billeders funktioner

PDF til print – tryk her.